The relationship between outstanding skills of primary school children and teacher assessment
Main Article Content
Abstract
La educación especial es una modalidad del Sistema Educativo Nacional Mexicano que se brinda a niños, niñas y jóvenes que presentan dificultades para incorporarse o para continuar en las instituciones educativas regulares, por presentar alguna necesidad educativa especial asociada a alguna discapacidad o problema del desarrollo; pero también es importante mencionar que los niños con aptitudes sobresalientes pueden presentar necesidades educativas especiales, por lo que pueden requerir una atención especial.
Article Details
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors have the right to ownership or copyright and they give to "Uaricha Psychology Magazine" the right to publish for the first time the article, as well as disclose and distribute it on the technological available media and through repositories.
Uaricha Psychology Magazine, is a quarterly publication, published by the Psychology College of the "Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo", Street Francisco Villa No. 450, Col. Dr. Miguel Silva, Morelia, Michoacán, P. C. 58110. Phone (+52) 443 312 9909, ext. 149, www.revistauaricha.umich.mx, uaricha.publicaciones@umich.mx. Responsible publisher: Roberto Oropeza Tena. Reserve of exclusive use rights No. 04-2013-070413365500-203, e-ISSN: 2007-7343, Granted by the National Institute Copyright. Responsible of the last update of this number, Computer center of the Psychology College, Ing. Erick Vidar Alva Rangel.
How to Cite
References
Arco,J. Y Fernández,A.(2004). Necesidades educativas especiales.Manualde evaluación e intervención psicológica.España:Mc GarwHill.
Buendía,L.;ColásP.yHernández,F. (1998).Métodos de investigación enpsicopedagogía. Madrid:McGraw-Hill.
Genovard,C.yCastelló,A. (1990).El límite superior.Aspectos psicopedagógicos de laescepcionalidad intelectual.Madrid: Pirámide.
Heward,W.(1998).Niños excepcionales.Una introducción ala educaciónespecial.España:PrenticeHall.
Johnsen,S.yCorn,A.(2003). Evaluación Inicial paraEstudiantes con AptitudesSobresalientes (educaciónprimariaysecundaria).México:ManualModerno.
López,M.(2002). Estudio,mitosyrealidaddelniñosuperdotado.México:Trillas.
Siegel,S.yCastellan,N.(2003).Estadísticano paramétrica.México:Trillas.
Zavala,M.(2004). Identificaciónyatención dealumnosconaptitudes sobresalientes en elaularegular.Documentode la Coordinación deIntegración Educativa,la Dirección de Educación Básica dela SecretaríadeEducación de Guanajuato.25