Symbolic efficacy: impossibility and complexity in the act of educating.

Main Article Content

Angelina Uzín Olleros

Abstract

Declaring the impossibility of education means understanding what unfinished of that company; no one is educated or educated at once and
forever. The path of education is a never ending task; therefore, its impossibility is given if it is intended to understand how
goal that is finally achieved. Argentine philosopher Angelina Uzín, Magister Scientiae in Education and PhD candidate at the University
from Paris, who was visiting our city giving the workshop: "Lacan and philosophy", addressed to the students of the School of Psychology,
invites us to reflect in what sense is complex and impossible education.

Article Details

Section

Articles

How to Cite

Uzín Olleros, A. . (2005). Symbolic efficacy: impossibility and complexity in the act of educating. Uaricha, 2(4), 18-25. http://revistauaricha.umich.mx/ojs_uaricha/index.php/urp/article/view/523

References

Assoun, P. L. (1982). Freud: la filosofía y los filósofos. Barcelona: Paídos.Bruno, G. (2001). Des Liens. París: Allia.Foucault, M. (1996). Hermenéutica del sujeto. Buenos Aires: Altamira.Freud, S. (1988). La interpretación de los sueños. De las Obras Completas. Volumen III. EnsayoXVII. Buenos Aires: Orbis.Freud, S. (1952). Psicopatología de la vida cotidiana. Buenos Aires: Santiago Rueda.

García, G. (1988) Diccionario de ciencias sociales y políticas. Buenos Aires: Puntosur

Georgin, R. (1988). De Lévi-Strauss a Lacan. Bs. As. Nueva Visión.

Lévi-Strauss, C. (1987). Antropología Estructural. Barcelona. Paídos.

Lyotard, J. F. (1989) ¿Por qué filosofar? Barcelona. Paídos.

Morin, E. (1998). «Epistemología de la complejidad», publicado en Nuevos paradigmas, cultura ysubjetividad. Fried Schnitman, Dora. Barcelona: Paídos.

Zizek, S. (2000). Mirando al sesgo. Una introducción a Jacques Lacan a través de la culturapopular. Barcelona. Paídos.Área educativa