Harvard Project Zero: A Personal History
Contenido principal del artículo
Resumen
Rationale: The re-launching of a course focused on Harvard Project Zero served as a stimulus for me to set down the history of Project Zero, with particular attention placed on its early history. And so, on Tuesday, January 29th, 2013, I spoke offthe- cuff on this topic for over an hour. Those remarks were video-recorded and the sound quality is quite good. So, an oral version of much of this history is available for those who'd rather watch and listen. I've provided a written account for three reasons: 1) It is lengthier and somewhat more authoritative; 2) In the event that I get hit by a bus, it would be useful to have such an account available; 3) Prompted by this account, I'd like to invite others to provide their own recollections. (See the list at the end of this essay). Of course, there are at least a score of other persons who would have recollections of the early days, even though they are no longer working at Project Zero.there are several dozen) or particular investigators (of which there are also dozens). Many of these are described in the documentation about Project Zero available on the web and in publications about Project Zero or by the investigators themselves (http://www.pz.harvard.edu/about-projectzero. php). Had I gone into specific projects, this document would be very lengthy, and likely to be read even less than this one.
Detalles del artículo
Sección

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Los autores tienen el derecho de propiedad o copyright y ceden a Uaricha Revista de Psicología el derecho a publicar por primera vez el artículo, así como a divulgarlo y distribuirlo en los medios tecnológicamente disponibles y a través de repositorios.
Uaricha Revista de Psicología, es una publicación anual editada por la Facultad de Psicología de la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Calle Francisco Villa No. 450, Col. Dr. Miguel Silva, Morelia, Michoacán, C. P. 58110. Teléfono (+52) 443 312 9909, ext. 149, www.revistauaricha.umich.mx, uaricha.publicaciones@umich.mx. Editora responsable: Dra. María Elena Rivera Heredia. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2013-070413365500-203, e-ISSN: 2007-7343, otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de este Número, Centro de Cómputo de la Facultad de Psicología, Ing. Erick Vidar Alva Rangel.
Cómo citar
Referencias
Casarini, R. M. (2010). Teoría y diseño curricular. México: Trillas.
Catalano, A. M. (2004). Diseño curricular basado en normas de competencia laboral: conceptos y orientaciones metodológicas. Argentina: Banco Interamericano de Desarrollo.
Kemmis, S. (1988). El curriculum: más allá de la teoría de la reproducción. España: Morata.
Ríos, P. L. (2014). Guía metodológica para el diseño curricular. México: IPEP.
Segrera T. A. J. (2008). Seguimiento y evaluación de planes de estudios de Licenciatura en la Universidad Iberoamericana, Ciudad de México.
Valenzuela, O. G. A., Juárez, O. N., (2011). Diseño y validez de indicadores para evaluar el plan de Estudios. XI Congreso Nacional de Investigación Educativa / 2.
Currículum / Ponencia. http://www.comie.org.mx/congreso/memoriaelectronica/v11 /ponencias.htm
Zabalza, M. A. (2000). Diseño y desarrollo curricular. España: Narcea